جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با اشاره به آغاز طرح برخورد با بدپوشش از 25 خردادماه گفت:

حجاب

به مردم قول می‌دهم که در اجرای این طرح کمترین خطا را داشته باشیم و حتی بدون خطا باشیم.سردار احمدرضا رادان به مردم قول داد که مأموران در زمان اجرای مأموریت ادب، احترام و تکریم را به جای آورند و در تشریح مصادیق طرح امنیت اجتماعی و عوامل بسترساز تشدید این طرح با بیان اینکه یکی از مصادیق طرح امنیت اخلاقی موضوع بدپوششی است، در مورد شاخص‌های بدپوششی گفت: شاخص و ملاک‌های بدپوششی همان شاخصه‌های قبل است و پلیس به خانم‌هایی که از مانتوهای کوتاه و آستین کوتاه یا مانتوهای تنگ و شلوارهای کوتاه استفاده می‌کنند یا اینکه از هر دو طرف روسری موهایشان پیدا باشد، بدپوششی اطلاق می‌کند.

وی افزود: موضوع بدپوششی منوط به یک نفر نیست بلکه به‌عنوان یک پدیده اجتماعی در جامعه ظاهر شده است و ما باید به‌دنبال حل این پدیده باشیم.جانشین فرمانده ناجا گفت: بدپوششی تنها مربوط به مصرف‌کنندگان نیست به‌طوری که مراکز تولید و توزیعی هم در این مورد شناسایی شده‌اند و همین طور به واحدهایی که به‌صورت زیرزمینی اقدام به عرضه می‌کنند تذکر کتبی و اخطار داده شده است که تا 25خرداد ماه اصلاحات موردنظر را داشته باشند و به کسب و کار خود ادامه دهند در غیراین صورت از طریق پلیس اماکن برابر قانون صنفی با آنها برخورد می‌شود. رادان با اشاره به نحوه برخوردهای انتظامی با افراد بدپوشش گفت: ما در اجرای این طرح نیروهای پلیس زن را انتخاب و سعی کردیم که از بهترین‌ها باشند این افراد در دوره‌هایی با حضور فرماندهان انتظامی و کارشناسان آموزش‌های لازم را دیده‌اند و همین طور شاخص‌های بدپوششی برای مأمور مشخص شده تا در برخورد با این مظاهر سلیقه‌ای رفتار نکند.

وی افزود: برخوردهای انتظامی به این طریق است که در مرحله اول افراد مورد تذکر واقع می‌شوند و اگر در محل اقدام به رفع اشکال ظاهر کرده‌اند که هیچ و اگر نشد دستگیر و به مراکز پلیس امنیت اخلاقی منتقل می‌شوند و توسط مشاور خانم مشاوره صورت می‌گیرد سپس از خانواده این افراد دعوت می‌شود تا با تهیه لباس مناسب به مراکز مراجعه کنند و پس از اخذ تعهد انتظامی از این مراکز خارج شوند در این صورت سابقه انتظامی ایجاد می‌شود اما این سابقه به منزله سوء سابقه افراد نخواهد بود و پرونده قضایی هم در این باره تشکیل نمی‌شود. اگر مجدداً دستگیر شدند پرونده قضایی در مورد آنان تشکیل خواهد شد و به مقامات قضایی تحویل داده می‌شوند و این افراد جزو گروه عفاف‌ستیزان هستند.

وی در مورد دیگر مصادیق و اولویت‌های طرح امنیت اجتماعی گفت: طرح برخورد با بدپوششی، اراذل و اوباش و موادفروشان خرد و معتادان و جمع‌آوری ماهواره از مصادیق این طرح هستند.
رادان با بیان اینکه یکی از مصادیق طرح امنیت اخلاقی موضوع زنان خیابانی است، گفت: این موضوع با بدپوششی کاملاً متفاوت است و این درست نیست که بدپوشش‌ها، زنان خیابانی هستند این نکته کاملاً جداست. زنان خیابانی عددشان مشخص است و آمار پنهانی هم دارند که آن را در نظر نمی‌گیریم، جمع‌آوری آمار مشخص در 48 ساعت انجام می‌شود و اعتقاد ما بر این است که این تعداد افراد جزو گروه آسیب‌پذیر جامعه هستند بعضی از آنان به واسطه جنسی و به واسطه دیگری وارد این موضوع می‌شوند ما اصلاً قصد تأیید این کار را نداریم اما باید در جامعه اسلامی مراکزی باشد که این افراد را تحت کفالت قرار دهند و اصلاح و کارآفرینی ایجاد کنند تا این افراد بهانه‌ای نداشته باشند.

نمونه عکس افراد بدحجاب در اختیار مأموران قرار گرفته است

در همین زمینه رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا نیز با اشاره به تشدید طرح امنیت اجتماعی از 25 خرداد ماه اظهار کرد: هر سال با اجرای این طرح آموزش‌های مجدد و متمرکزی در استان‌ها و شهرستان‌ها برای مجریان گذاشته می‌شود تا نواقص اجرای آن به‌صورت روزانه بررسی شود. سردار احمد روزبهانی افزود: طرح امنیت اجتماعی در قالب برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمان خیابانی، آلودگی صوتی، برخورد با بدپوششی و بی‌حجابی و... از 25 خردادماه اجرا خواهد شد و برای مجریان طرح ملاک بدپوششی نیز مشخص شده است. وی ادامه داد: عکس فرد بدحجاب را به‌عنوان نمونه به ماموران داده‌ایم تا ملاک مشخص باشد و براساس آن با افرادی که به‌صورت مانکن در خیابان‌ها هستند، برخورد می‌شود. به گفته رئیس پلیس امنیت اخلاقی همچنین با مردانی که دارای آرایش زنانه، موهای فشن و پیراهن‌هایی با نوشته‌های نامتعارف هستند، برخورد می‌شود.

کد خبر 137465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز